Pages

Subscribe:

Rabu, 13 Mac 2013

KISAH DAN PENGAJARAN.


♥ KISAH DAN PENGAJARAN ♥

♥ Seorang Nabi di antara Nabi-nabi ALLAH telah mengadu. Ia menyatakan :
♥ Ya Rabb ! Ada hamba di antara hamba-hamba MU yang beriman kepada MU dan beramal dengan penuh kethaatan namun dunia berpaling daripada nya dan kesengsaraan meliputi nya.

♥ Namun ada pula di antara hamba-hamba MU yang kufur terhadap MU dan melakukan berbagai kemaksiatan namun kesengsaraan berpaling dari nya dan kesenangan dunia meliputi nya.

♥ Kemudian ALLAH menurunkan wahyu kepada nya :
♥ Sesungguhnya semua hamba-hamba dan kesengsaraan adalah milik KU.
♥ Dan tidak ada sesuatu pun yang tercipta melainkan ia bertasbih bertahlil dan bertakbir kepada KU.
♥ Adapun hamba KU yang beriman bagi dia seolah-olah keburukan. AKU jauhkan kesenangan dunia dari nya dan AKU pakaikan kepada nya BAJU KESENGSARAAN sampai ia datang kepada KU dan AKU balas ia dengan KEBAIKAN.

♥ Adapun hamba KU yang kafir bagi dia seolah-olah kebaikan. AKU jauhkan kesengsaraan dan AKU berikan kesenangan dunia kepada nya sampai ia datang kepada KU dan AKU balas ia dengan KEBURUKAN.

Dari Kitab Kanzul Umma 13/755.

0 ulasan:

Catat Ulasan