Pages

Subscribe:

Jumaat, 23 November 2012

~* ALLAH MEMBERI KURNIA ~*


♥ ALLAH MEMBERI KURNIA. ♥

Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.
Ada hikmah dalam semua perkara.
Maka bersangka baik kepada DIA.

Ketika manusia berdoa : Ya Allah ambillah kesombonganku dariku.
Allah berkata : Tidak. Bukan AKU yang mengambilnya .
Tetapi kau yang harus menyerahkannya .

Ketika manusia berdoa : Ya Allah sempurnakanlah kekurangan anakku yang cacat anggota.
Allah berkata : Tidak. Jiwanya telah sempurna . Tubuhnya hanyalah sementara .

Ketika manusia berdoa : Ya Allah berikanlah aku kesabaran.
Allah berkata : Tidak. Kesabaran di dapatkan dari ketabahan dalam menghadapi cobaan. Tidak diberikan ganjaran tanpa ujian. Kau harus berusaha mendapatkan nya.

Ketika manusia berdoa : Ya Allah berikanlah aku kebahagiaan.
Allah berkata : Tidak. KU beri keberkahan dan kebahagiaan.
Tergantung kepadamu sendiri untuk menghargai kurnia semua nya.

Ketika manusia berdoa : Ya Allah jauhkanlah aku dari kesusahan.
Allah berkata : Tidak . Penderitaan menjauhkan mu dari jerat duniaan dan mendekatkanmu pada KU. Dalam derita ada bahagia.

Ketika manusia berdoa : Ya Allah beri aku segala hal yang menjadikan hidup ini bahagia. Allah berkata : Tidak. AKU beri kau kehidupan ujian supaya kau menikmati segala kurnia.

Ketika manusia berdoa : Ya Allah bantu aku mencintai hamba MU sebesar cinta MU kepadaku.
Allah berkata : Akhirnya kau mengerti juga.
Apabila Allah mencintai seorang hamba.
Maka Allah akan menjadikan nya di cintai ramai manusia.
♥ Allahu Ya Rabbi ♥ (^_^)V♥♥♥~*

0 ulasan:

Catat Ulasan